Dec
9th
Maneliştii ţigani care-şi permit să pângăreacă vechile noastre colinde, schimonosindu-şi râturile alea mulatre ca să însoţească vocalizele cu o expresie a feţei cel puţin la fel de grotească. Urăsc şi mai mult românii care ascultă astfel de dejecţii sonore. Aş face din voi pastă termoconductoare, gunoaielor!



By G on Dec 9, 2007 | Reply
Nici mie nu-mi plac manelele sau manelistii, dar asta nu inseamna ca am motive sa fiu rasist. Una e sa urasti un stil muzical (oricine poate adopta un stil muzical, un stil de viata, o atitudine) , alta e sa urasti o intreaga etnie care cuprinde milioane de oameni (pe majoritatea in mod sigur nu i-ai cunoscut personal, ce sens ar avea sa ii urasti pe toti?). Rasismul poate fi indreptat impotriva ORICAREI etnii din lume, inclusiv impotriva romanilor. Oricine poate sa te numeasca “roman nenorocit” din cine stie ce motive si bineinteles ca nu ai fi de acord. Nici eu nu as fi. Autoritatile italiene n-au decat sa aplice legea in cazul infractorilor, indiferent daca sunt romani, tigani, italieni sau orice altceva.
In mod sigur, daca vei ajunge printre oameni care au beneficiat de multa educatie (poate e corect sa spun ’societati academice’) vei intalni tigani (sau oameni cu origini etnice apropiate) pe care ii vei respecta pentru inteligenta de care dau dovada si ti se va parea absurd sa ii urasti ‘ca sunt tigani’.
Nu imi place sa vorbesc despre etnii, stat si in general despre politica, de multe ori nu ma implic in politica, dar de data asta nu m-am putut abtine sa comentez. Te rog, nu imi da exemple de genul “sigur nici tie nu iti place incultura/stilul muzical cutare/modul cutare de viata”, nu cuprind motive sa urasti o intreaga etnie. A..si data viitoare cand asculti Hendrix (sau muzica oricarui alt negru) gandeste-te ca iti place ce a facut mulatrul ala (iti place rock-ul, nu?)..a si ce aiurea sa te legi de culoarea lui, nu?
By G on Dec 9, 2007 | Reply
Ok, am facut o greseala la sfarsit. Nu presupun ca ti-ar placea orice muzica rock cantata de negri, pur si simplu mi s-a parut ca iti place rock-ul in general si exista cel putin cateva exemple de trupe/muzicieni rock ale caror origini etnice nu se incadreaza in “white” si pe care nu i-ai uri pentru acest lucru. Sunt de acord cu ura fata de prostie, incultura si prost gust, nu sunt de acord cu rasismul.
By George on Dec 10, 2007 | Reply
ba sa stii ca ar fi o idee..am ieftini pasta.. dar daca tot ii topim, sa ii topim cu tot cu cacaturile din AU si AG pe care le poarta la gat, ca ar conduce mai bine caldura..
@Goblin : impusca`te ba! era vorba de tigani, nu de culoarea pielii..
By G on Dec 10, 2007 | Reply
George: Impusca-te tu. Esti prost. Nu vreau sa imi pierd timpul explicandu-tu ce am postat, iti dai seama si singur si comentezi ca sa te afli in treaba. Data viitoare cand o sa se lege cineva de etnia ta, sa iti amintesti de asta. Cu asta am incheiat orice comentariu pe acest blog.
By Hacky Maximus on Dec 10, 2007 | Reply
Draga G. nu vad de ce te-ai revoltat, din moment ce am spus deopotriva despre romanii si tiganii manelistii, deci despre o multime redusa de oameni, nu despre o intreaga etnie. Daca spuneam “urasc tiganii” era cu totul altceva.
By G on Dec 10, 2007 | Reply
Incalcand (evident) hotararea de a nu mai posta, vreau sa va spun sa nu ma intelegeti gresit. Atunci cand am vorbit despre “milioane de oameni” am incercat sa descriu o forma pe care o poate lua acest lucru numit “rasism” si sa explic de ce cred eu ca “nu e bine”. Mie personal nu imi place sa folosesc termeni care numesc nationalitati fiindca orice termen de acest tip (de exemplu: “romanii”) se refera la foarte multi oameni (dintre care pe cei mai multi nu-i cunosc, sau poate nu cunosc pe nimeni din grupul respectiv). De exemplu, in expresia “urasc tiganii manelisti” sau in expresia “urasc romanii manelisti” aleg dintr-o mare, mare multime de indivizi pe cei care sunt manelisti. Daca cu manelistii am o problema in general, de ce sa nu “urasc manelistii” pur si simplu? De ce nu urasc manelistii care nu sunt nici romani, nici tigani? Manelistii de alta nationalitate sunt mai buni? Manelistii unguri sunt mai buni? Sau mai prosti? Dar cei de origine sarba? Tinand cont ca toti sunt manelisti, calitatea lor practic difera de la o etnie la alta ; rasismul sustine inegalitatea dintre rasele umane. Cineva care face parte din nationalitatea de care e vorba (oricare) ar putea sa spuna “dar de ce nu te legi de noi toti, pana la urma? de ce selectezi un grup?”.
Asta e doar opinia mea.
In nici un caz nu spun altora ce sa creada. N-aveti decat sa scrieti pe web ce vreti, sa credeti ce vreti, cine sunt eu sa va spun ce sa faceti?
By scorojit on Dec 10, 2007 | Reply
Am vazut o tiganca la MTV care vorbea despre nu stiu ce organizatie pentru sprijinirea integrarii tiganilor in societate. Era frumoasa.:) Si desteapta.
By Hacky Maximus on Dec 10, 2007 | Reply
De ce nu vorbesc despre manelisti la modul generic? Pentru ca nu ma intereseaza manelistii unguri, englezi, spanioli, italieni si asa mai departe. Ma intereseaza de conationalii mei care au aderat la aceasta miscare anti-culturala si ma intereseaza si mai mult de creatorii si propovaduitorii acestui curent, in speta tiganii. Pe langa asta, ma deranjeaza nespus de mult sa vad colinde nationale romanesti tarate in derizoriu.
In exprimarea “manelistii tigani” si “manelistii romani”, unde vezi tu discriminarea sau ma rog, xenofobia? Personal, m-am saturat de toata aceasta falsa victimizare! Romanii nu au avut KKK asemenea americanilor, tiganii nu au fost niciodata mai asupriti decat celelalte natii si mai ales, exceptand cateva evenimente reprobabile din timpul celui de-al doilea razboi mondial, nu s-a dus niciodata o campanie de exterminare a lor. In prezent, tiganii au chiar mai multe drepturi decat mine- eu dau admitere la facultate, pe cand ei au locuri rezervate. Mai sa fie, suntem un popor de xenofobi! Stai putin, nu doar noi- si italienii si spaniolii si englezii. Sau, de ce nu, toata Europa!
Inca de la inceput, am facut referire la o multime restransa de oameni- manelistii tigani si manelistii romani. Pledoaria ta anti-discriminare nu-si are sensul.
By G on Dec 10, 2007 | Reply
Era vorba de exprimarea “urasc manelistii x” (indiferent) cu interpretarea “pana la urma ii urasc fiindca sunt x”. (x = nationalitate). De fapt, si manelistii puteau sa fie un “y”.
Sigur…n-am zis ca o sa se ajunga la “exterminarea lor”..indiferent de grupul de care e vorba. Chiar tu ai zis ca ala care chiar crede ca se mai poate asa ceva in ziua de azi e un tampit (desi s-a intamplat recent, vezi ce au facut aia in Rwanda acum ceva ani (1994), au omorit cred ca vreo 3 milioane de oameni). Nu sunt de acord sa aiba unii mai multe drepturi decat altii (e.g. sa intre la facultate mai usor) si nu am zis nicaieri ca “suntem un popor de xenofobi” (e o eroare aici - nu cunosc toti romanii (ce sa mai zic de restul europenilor), nu am de unde sa stiu cat de xenofob e fiecare in parte ).
Data viitoare cand te vei gasi intr-un grup fata de care cineva face generalizari care consideri ca nu sunt valabile pentru tine (tratand problema superficial, fara sa ii treaca prin cap ca nu toti suntem la fel), si care iti fac rau, aminteste-ti de generalizarile pe care le-ai facut tu fata de altii.
By io on Dec 10, 2007 | Reply
Nu stiu de ce suntem noi atat de binevoitori si nu ne place sa spunem lucrurilor pe fata domnule Goblen, tiganii in proportie de peste 90% sunt niste infractori iar cei care nu sunt infractori sunt viitori infractori.
By G on Dec 10, 2007 | Reply
Fiecare spune ce vrea, pana la urma.
Spun ce mi se pare mie ca are logica, cel putin in cazul asta (se vrea o discutie serioasa). Of..am mai zis ca nu e vorba exclusiv de tigani. Nu stiu de unde ai scos acel 90%..sau de ce sunt viitori infractori. Daca stii tu, spune tu si demonstreaza ca ceea ce spui e valid, si atunci o sa te cred. E adevarat ca multi se tin de tot felul de porcarii, ca multi sunt niste dobitoci, eu pe multi nu-i inghit, nu-mi plac manelele, nu-mi plac Guta de Maimuta, Adi de Vita si altii, dar asta nu inseamna ca nu-i inghit din cauza ca sunt tigani, ca s-au nascut intr-o etnie si nu in alta (manelistii nu s-au nascut manelisti, au devenit manelisti ca urmare a ceea ce au ales, la fel si cu infractorii) ci din cauza muzicii de cacat pe care o canta, a stilului oribil pe care il promoveaza in general, si pe care poate sa il promoveze oricine (si multi nu sunt tigani si o fac). Sa spunem lucrurilor pe nume - cutare si cutare si cutare e un dobitoc, dar eu de peste 90% ala de care zici tu nu ma ating.
Si apropo, infractor e oricine incalca legea, deci daca tu incalci legea, esti infractor. Daca o s-o faci vreodata, sunt curios daca o sa te dai cumva singur pe mana politiei sau o sa te lasi prins usor.
By KrYpToN on Aug 30, 2008 | Reply
In ex UE dece nu transmite muzica Manea ? la nici o limba? eu le zic ca ei nu vrea sa distruga Copii!! da asta trebuie ptr copii sa umbla cu Sabie cu Arme sa fie Smecheri ca Guta sau Salam etc